söndag 31 augusti 2014

Lazy Rainy Day ...............

Veckan som har gått har gått i en rasande fart började jobba efter 4 veckors av ledighet för det första kan inte påstå att jag var överlycklig kunde nog ha orkat vara ledig med minst lika länge till men men ...Jag anmälde mig till midnattsloppet hade det som mål sen tänkte jag strunta i det sen tillslut bestämde jag att håll mig till mina mål fast jag är mycket otränad och undrar nu hur jag skall orka springa i en timme men man blir rätt taggad av alla människor och musik så jag antar att jag kommer runt och hade varit kul och jag sprang på bättre tid oxå .....

Igår var Pontus och jag vid Nimis konstverk jisses är ordet man kan säga minns inte riktigt att det var en sån enorm promenad men så värt med denna xtra gympa pass denna dagen vädret var kanon och en trevlig dag hade vi verkligen , vi skulle undersöka grottor oxå men efter äventyret klättring var klockan ganska sent så vi beslöt att åka hem vi hade ändå en timmes bilfärd en annan gång får det bli ..
Hösten är på väg kan inte heller påstå att det gillas jag älskar våren och sommaren men men snart är de underbara årstiderna här igen lite mer tankar denna hösten  antar jag för då vet jag att han drar sig tillbaka till varmare breddgrader jag har bestämt mig att vara stark ta detta för vad det är och njuta av tiden som finns med denna man jag älskar så djupt , men det är inte alltid man klara av det som planeras jag kommer att klara det så sätt jag har varit igenom fan så mycket tuffare tider så aningen dämpad kan jag känna mig vissa dagar men han har inte stuckit ännu så än så länge finns han i Sverige hos mig jag är tacksam alla behöver vi någon och denna någon gör mig lycklig tacksam för att våra vägar har mötts .................

Här om dagen dog ännu en väns man jag debuterade som änka nu känns det som fler och fler jag känner förlorar sina andra hälft , tragiskt hemskt och befriande för dem som plågas tuffa år har hon nu framför sig hur man än tror att man är förberedd på döden är man det aldrig det slår en så hårt och chocken av slaget håller i sig länge länge kärlek & ljus till dig fina du jag finns om du behöver mig ..

Denna dagen skall inte mycket göras känner mig otroligt lat och trött regnar ute och då kan jag bara mysa i min fina takvåning så glad varje dag att jag bestämde mig att flytta , får lixom nypa mig i skinnet kan inte riktigt fatta att allt bara hände så snabbt och att den här vackra lägenhet är nu mitt nya boende mitt hem härligt ännu mera tacksamhet för allt jag har och finns i mitt livs massor av kärlek & ljus // Delicia 



Ett tecken !! 







Crazy man & me 








Inga kommentarer: