söndag 17 augusti 2014

A day in bed ......

Vaknade vi 6 tiden visste inte riktigt vad det var för dag som om det skulle spela någon roll konstigt att det skulle vara bland de första sakerna jag skulle tänka på ??? Men min första tanke är absolut alltid dig och så har det varit i snart 2 år ....... sen vaknar jag till liv och kommer på ja just det !!!! Livet har flutit på så galant utan problem så tacksam kan jag vara att jag blir lätt rörd till tårar så om jag får en liten vägbula på vägen skall det höra till eller hur ??? 
Ikea men en vän i Fredags trevligt skulle lämna tillbaka lite stolar som jag inte var nöjd med hittade lite smått som jag behövde besticks låda , stolsdynor mm på vägen hem så minsann gick min bil som en traktor slö lät illa ja inte pigga Bettan som vanligt kändes som om den gick på tre cylindrar det har jag haft hända förut på en bil , lämnade av min vän hemma hos sig mot verkstaden jag hinner kl var strax innan fyra direkt när jag kommer så är det 3 killar som står givakt hahaha de hör att något är fel ..
pluggar in en sladd kopplad till en laptop och vips så ser de vad det är som är fel tändspolen byts ut på mindre än en kvart fortfarande miss ljud de kommer till slutsats att kolv nr 1 inte fungerar och jag måste köpa en ny motor och det har jag varit med om förut med Lars BMW och det slutade på en gigantiskt summa nu tänkte jag elda upp bilen på en öde åker lämna den olåst så att den blir stulen mm hahahaha !!! Och ja även jag kan ha lite små kriminella tankar händer inte ofta men det kan hända , nyare motor hittas på bildels basen 7700kr och med allt jobb kostar ca 12 000kr är det lönt funderar jag nu på ?? skall jag sälja denna som den står och fixa en annan bil ?? jag som inte skulle göra av med mer pengar efter försäljning av huset !!!!
Ringer försäkringsbolaget på Måndag och ser om detta kan täckas i så fall lagar jag sen säljer ...

Idag skall jag ligga i min underbara säng hela dagen klämma någon film , äta och sova . Hade tänkt att ta med mig Pontus och åka till Nimis och några grottor han gillar sånt gör jag oxå i och för sig men nu har jag ingen bil så det sket sig kan kanske höra om hyr bil det har jag tecknat det vet jag och då kan vi ta det en annan dag denna veckan sista veckan på min semester månad sen börjar allvaret igen , men jag har haft fina semester veckor jobbiga ja med flytten och allt men så bra allt har blivit , min lägenhet är så fin ren skär lycka att vi har fått den vackra våning tack, tack , tack !!!
Behövs ingen katt bädd !!

Färg klick 


Inga kommentarer: