fredag 6 juni 2014

This Week .......................!

Fredag morgon långt innan kl sex slår jag upp mina ögon och inser att det är en ledig dag och jag har så mycket som skall göras denna helg skönt att ha äntligen kommit till skott och känner nu bara att jag vill att huset skall säljas fort så att detta kan bli överstökat ...... Så många år jag har bott i fina huset på backen så mycket lycka och så mycket sorg har vi upplevt här så med många känslor inombords det finns, skall det bli så skönt att gå vidare med mitt liv tillbaka till en lägenhet där jag en gång började mitt liv som ung kvinna .. Saknat P denna veckan han kommer hem snart tror jag enligt hans mor men ändå inte fått det bekräftat och ett kort möte kommer vi att ha innan han åker tillbaka till landet som har fångat honom. Min kärlek till denna vackra människa är djup hur jag än försöker att inte älska honom misslyckas jag med även om jag fattar att det kommer aldrig att bli som jag vill så vet jag att alla relationer måste få ett avslut och den tanken är rätt så tuff .. och är så tacksam att våra vägar har mötts ett rikare liv har jag fått utan tvekan och en vän för livet kommer han att vara .. I love you my darling person to the moon and back I thank you my gorgeous  for picking me up of the ground and loving me back to life xoxo Delicia ..

3/6 - 2014 hade vi bröllops dag 19 år wow du har varit död i över tre år och fortfarande svårt att begripa ibland kan minnas dig nu med glädje och kan säga att vi har haft skoj när vi har hittat alla dina saker nu när allt skall rensas , samla på skit det kunde du min Lars vi skrattar gott när vi samtidigt kastar dina minnen som inte kan åka med oss , vi har sparat alla dina konstverk en duktig konstnär du var ... Tänk att jag har haft äran att vara din fru i så många år stolt till tusen lever jag vidare utan dig tack älskade livskamrat för ALLT .....

Det går framåt på Svartmannagatan trägården skall röjas , det skall snickras klart och hela källaren skall målas vitt vi målade för en himla massor av år sen när vi flyttade in Hannah & jag dax att fräscha till det för försäljning och det kommer att bli så bra känns bara så i själen .
Jag har tagit kort på allt och försöker att sälja bort de mesta först o främst att få ihop till hyran till containern som kommer att kosta närmre 3000 kr men kan vara så värt alla turer till soptippen bara kasta alla möbler som inte kan säljas skall bli skönt bara en liten del av detta hem skall vidare till en fyra i stan rensa rensa hus, kropp & själ .................


Idag skall min gigantiska bokhylla rensas den skall säljas och alla böcker skall sorteras vissa  skall säljas , vissa skall kastas och vissa skall packas mitt bibliotek genom åren mycket har det blivit kan jag säga men skönt att få ner det så att det kanske kan målas här upp oxå allt skall rustas tills mäklaren kommer och skall vardera mitt hus ta kort på allt så hela Sverige kan se mitt boende mitt hem mitt liv ...........................

Nästa helg är det dax igen för denna milen hahah känns som hundra år sen jag sprang blodomloppet och lyckan, känslan av denna dagen är borta och lika nervös nu som förra gången kommer jag kunna ta mig runt igen ????? är lite sliten och inte alls på hugget men men det tar vi om en vecka ..
Ha det bäst alla vackra massor av kärlek & ljus Delicia 

Joels rum 

2 klara 100 kvar 



Mitt vardagsrum 

Inga kommentarer: