onsdag 14 maj 2014

The Swedish Mile ....................

Jaha då va det dax dagen som jag har väntat på hur länge som helst nervös var jag och inte alls taggad va e detta kallt regnigt , trött ja kan man säga och undrade nu vad jag har gett mig in på ..... Massor av människor frös som en hund försökte bli positiv nej det gick inte och detta är inte likt mig hmmmmm...... Minuterna innan start plugga jag in min musik försöker skapa stämning ny spellista gjordes endast till denna moment och David Guetta och Avicii och några till gjorde verkligen susen kan jag säga ..........

Pang start fortfarande lite va fan gör jag här kommer jag att fixa detta ,jag måste detta kan inte bara skita i det första km var jag fast i en klunga de jag har pratat med innan detta sa ta inte ut dig i början fastna inte i klungan men hur fa.... kommer man ur denna men det visade sig hahaha eliten syntes nu inte och nu var det plats för mig och jag nu in i musiken och mina tankar gött .....3 km första vätske kontroll hahah dricka och springa den var inte grann syn ville inte stanna hade ganska bra tempo 2 snabba klunkar kasta mugg träffade papperskorgen fan vad jag e bra 7 km kvar .......

Jag har innan denna lopp endast sprungit 7,5 km så när jag såg 7 km kändes det helt ok nu bara 3 km kvar 8km nu är jag nästan där allt känns bra lite ont i mina ben 9 km ja då kom tårarna sluta sluta fokusera jag känner nu att jag kan springa hur långt som helst inga problem ser en skymt av målet framför mig nu är jag snart där inte långt kvar nu tittar upp en gång till ser nu målet helt klart och nu blir det jobbigt alla bakom mig får fnatt och springer allt vad de pallar jag kämpar nu bara ett par meter kvar upp med armarna och i MÅL!!!!! kom denna brud fy fan vad jag är bra och då kom tårarna igen fanns ingen stop jag fixade detta mitt mål min seger bara MIN som jag har kämpat aldrig någonsin varit så stolt över mig själv som jag var i detta ögonblick fantastiskt , underbart , vackert , lycklig som aldrig för . 

Åhhh vad jag nu saknade min Lars han hade stått vid målet skrikit och gapat som en idiot säkert med blommor och plakat sån var han och han var med mig hela vägen kände honom stort men det hade varit så underbart att ha honom vid mål linjen fysiskt men han var där hoppande och skuttande fast han inte syntes så var han där Tack Lars för hjälpen , men Hannah var där och kramade om sin svettiga mamma Tack fina du för att du följde med och delade den glädjen med mig fast du fick stå i regnet o frysa .............Mötte mina kollegor och fick kramar de förstod oxå hur viktigt denna lopp var för mig och jag kan bara säga vilken helt jäkla underbar dag det blev trotts att den började lite galet ....

Blodomloppet http://geblod.nu/bli-blodgivare/
Donations registret http://www.socialstyrelsen.se/donationsregistret

Min Lars tömde Sveriges blodbank vid TP med 136 påsar förstår nu hur viktigt det är med dessa dyrbara droppar som räddar liv , bli blodgivare och rädda liv så enkelt och går snabbt ...
Har ni inte fyllt i era donationskort gör det oxå en mycket viktig sak man behöver inte sina organ i himlen 



yo!!!

Taggar !!!

Finaste medalj ..

Happy Happy ...

Runkeeper 

1223:e plats 

2 t-shirts en bok och en tidning gåvor tack !!!

Inga kommentarer: