lördag 31 maj 2014

Memories

Tog en timmes komp bytte om och ner i min källare röja , kasta , spara och minnas gick snabbt när vi kom igång mycket mer än jag trodde åkte ner i en svart sopsäck och lastade ut i garaget jag tror att detta röjande kan gå relativt snabbt om vi fortsätter i denna takten och hela källaren måste röjas i helgen för att en målare kommer på Måndag och kolla vad som skall göras och det blir ommålning av hela nedre våning av mitt hus vit  skall det bli och funderar att måla trappan i svart kan kanske bli lite läckert ....

Hittade en låda men minnen ifrån Lars min älskade man hade nästan glömt bort vilken konstnär han var tavlor och annat vackert Zack och jag började nästan gråta la tillbaka allt och tog nästa låda , det slår mig då och  då att du är död bort och kommer aldrig hem igen mycket märklig känsla som bara jag förstår .........för att du finns hos mig alltid fast du är död  fysikt borta för alltid . Du var min klippa i så många år min fina man nu bara spår av dig som finns tack för att du har funnits ..
Liten låda till Zack sparades av alla ölglas som har tagits hem ifrån diverse krogar i stan hahaha gott skratt där och de kan nog passa bra i Zackes blivande lägenhet en dag ..

En tanke som slog mig mina katter tyvärr blir det nog bara en katt som följer med Affe min man honan Zäta har varit konstig sedan Lars dog och vi har märkt det genom protest kissande lite här och där och vill inte ta det med mig till mitt nya boende och hoppas bara att Affe inte blir ledsen att mista sin vän hmmmmmm det skjuter vi framför oss ett tag vill inte ta tag i det ännu.

Idag fortsätter vi där vi slutade igår lite avbrott Stockholms marathon på tv kan inte missas , detta är nu ett faktum att mitt hus skall säljas en tanke som slog mig för 2 veckor sen gud snabba ryck men kanske bäst att det gick snabbt så att jag inte själv hann med annars hade jag kunde sitta här ett år till och reta mig på allt som måste göras och det tar så mycket energi som jag vill ha till annat , nu bara hoppas och be att jag får det jag vill ha för mitt fina hus på backen , hoppas att någon kan älska mitt hem som jag har älskat i så många år ................


















Alfons 

Miss you my darling Mr P







Inga kommentarer: