söndag 27 april 2014

Inhale, exhale



Denna video snutt berörde mig djup minns väntan på dina organ som igår värsta 85 dagar för oss men värst för dig som kunde knappt andas . En stor ära att hamna på transplantations listan verkligen men det betyder med andra ord att du måste ha nya organ för att överleva och i vårt fall behövde du 2 st , Tack vackraste donator för dina fina organ en fin vänster lunga och en stor fin lever .. Än idag mer än tre år sen detta underverk hände minns man som dom det mest  fantastiska jag har varit med om när kirurgen säger Lars vi har hittat organ till dig du  var kopplad till respirator och ECMO och väntade förtvivlat på detta ögonblick och att se den glädjen i dina ögon lever jag på nu efter din död du sövdes ner lycklig och vakande aldrig igen , men de kom på plats dina organ ............ Ett stort tack till Sahlgrenska sjukhus de gjorde allt i sin makt att rädda dig till baka till livet , men din kropp var för trött och sjuk att fixa det tuffa efter op du kämpade min älskade, min hjälte tacksam att vi fick en chans i alla fall hoppet var det sista som dog den dagen i Februari .....
Så har ni inte skrivit på era donationskort så gör det man behöver inte sina organ i himlen kärlek & ljus till alla hjältar som väntar på organ snart hitta de er va stark kram Delicia

RIP Lars-Olof Ferris  20/8 1963 - 1/2 - 2011
21/10-2010 Prio 1 på transplantations listan i Sverige Prio 2 i Norden
3/1-2011 Prio 1 i Norden
15-16/1 2011 Transplanterades du
1/2-2011 Avled du med din familj vid din sida

Inga kommentarer: