torsdag 8 december 2011

Imorgon är det Fredag Jippi.........

Så ja denna veckan har gått snabbt förbi en att man skall längta ihjäl sig till helgerna är ju inte riktigt klokt men det är min värld i alla fall lite jobbig dag minns förra året när ambulansen kom till oss och jag visste att det var sista gången det kände jag i min mage inte att du skulle dö vilket du höll på att göra just denna dagen men jag visste innerst inne att du skulle till Göteborg och få dessa vackra organ men jag trodde stenhårt på att du skulle komma hem igen ett antal månader senare aldrig döden det fanns inte nära mina tankar levde på detta positivt tänkande och det gjorde jag så så länge och min tro förstås det höll oss alla ovanför vatten ytan ..så illa behandlad man kan bli på ett sjukhus kommer jag aldrig att glömma fy fabian och då är jag snäll minns min snälla granne kom och hämtade mig för att jag åkte ambulans in med Lars jag var så chockad för det jag fick uppleva och dagen efter sa jag till mina barn att jag tror att pappa kommer att dö inatt men min älskade klarade sig och han kom ju till vår destination med dubbelsidig lugn inflamation, leversvikt,lugnsvikt leverkoma? och koldioxidförgiftning därför kopplade de kära ecmo annars hade han inte överlevt resan till Götet.......

Denna dagen bjöd mig på en ordentlig näsblod trodde för att jag var snorig tog försiktigt med handen oj det var blod hade en servett i fickan gick mot toa för att sedan springa jag blev minsann rädd tokiga tankar om att man själv är sjuk och kommer att dö vem tar mina barn men efter 20 minuter fick vi stopp på det med underbara blodstopp annars hade jag nog fått åka in till vårdcentralen eller nått ....fick gå hem lite tidigare blev minsann tagen av detta konstigt man har ju sett en del blödningar under denna tiden när Lars var på Sahlgrenskan jag är en mespropp .....Så tack till mina samariter för hjälpen <3

Dagen hjälpmedel
Miss you my love wish you were here

Inga kommentarer: