söndag 11 december 2011

3:e Advent ...

Idag vaknar jag lite yr vill verkligen att detta elände skall försvinna men tror nog att jag kan kommer ner till tvättstugan och tvätta lite skall öxå försöka komma ner till stan och köpa en eller tvåklappar börjar nu att närma sig . För ett år sen idag ringde överläkaren på Iva CSK de undrade om du ville leva jag skrek Ja direkt och undrade om de över huvud taget hade läst dina journaler om man nu är PRIO 1 på en transplantationslistan då vill man väll leva eller ???? de hade provat Cpap och Bpap och det fungerade inte och nu skulle de koppla dig till respiratorn barnen skulle tävla på knattekampen i brottning så jag lämnade dem för att köra vidare mot intensiven för att se min man uppkopplat mot denna maskin som höll honom vid liv mycket blandade känslor, att se dig var så skönt du såg så avslappnad ut ett lugn kunde jag känna för första gången på flera månader men samtidigt visste jag att döden var nära mycket nära , 2 guldmedaljer fick du ifrån dina barn denna dagen och de hängdes på droppställningen och var med även till Göteborg där de hängde synligt ifrån taket  framför din säng.

Många tankar går igenom mitt huvud det måste finnas någon mening till detta vi har fått gå igenom  och även om det slutade så tragiskt så kan jag säga en underbar resa har det varit nu vet vi verkligen vad det betyder att få en plats på denna vackra lista för att uppleva ångesten av att vänta och vänta och be att han skulle överleva denna väntan som slutade på 85 dagar ... När läkaren säger vi har nog organ till er var bland det vackraste jag har hört för att sedan vända till en sorg för donator familjen som grät och var ledsen någonstans i Sverige . Dessa underbara koordinatorer som måste ha det bästa jobb i Sverige att följa alla dessa familjer väntar förtvivlat på att få en ny chans att leva , de var våra änglar ringde och peppade när man trodde aldrig att vi skulle komma i mål . Mening med detta finns det många ,men att Lars skulle dö kan jag inte se som en mening , denna fina man fick jag äran att dela mitt liv med i 20 år han har berört många med sin snällhet och var bara till låns ser jag nu . En dag kommer jag förstå varför Universum valde oss ........många fina människor har vi mött och många kommer finnas med oss för alltid .

Love you forever my Love <3 

Inga kommentarer: