lördag 12 november 2011

Lördag !!

Inte mycket sömn inatt väckt av mina barn i olika omgångar senaste var 03:30 vakna skrapa bilen och hämta ungdommar somande om igen för att sedan vakna till en jättefin lördags morgon brygga kaffe planera dagen som vanligt för att sedan inte göra något mer än att ligga i denna säng och sakna dig så fruktansvärt så att det förlamar mig totalt ,livet  är så otroligt jobbigt utan dig i den hur skall jag orka gå vidare . Jag blir så besviken på mig själv att jag inte gör det jag borde göra på helgerna men jag har verkligen ingen ork känns som jag är i en slags koma /trans hoppas att jag kommer ur detta någon gång snart ...
Jag ångrar så vissa ord jag sa till dig sista åren av ditt liv men jag visste verkligen inte hur jag skulle hantera detta och många av mina ord gjorde dig så ont förlåt ,förlåt Lars såra dig var verkligen det sista jag ville göra och detta skall jag nu leva med resen av mitt liv kanske är denna ångesten min straff och ja förtjänar den utan tvekan .
Men jag Älskar dig över allt annat och har alltid gjort sedan den dagen det blev vi , det var sjukdomen jag hatade och min rädsla tog jag ut över dig . FÖRLÅT min älskade kan jag nu bara säga av hela mitt hjärta om det är någon som förtjänade att leva så var det du för snällare människa får man leta efter .

Att se dig sakta förtvinnas var mycket skrämmande för oss båda i flera år pratade vi inte om det och det betydde då finns det inte detta händer inte oss. Förr ett par år sen så kom du krypande ur duschen jag frågade dig vad håller du på med du sa jag kan inte längre gå efter jag har duschat och detta var innan du blev sjukskriven du slogs mot dessa  äckliga sjukdomar som sakta dödade dig en sann hjälte jag nu ser när du inte längre finns . Jag lämnade inte din sida förutom den veckan landstinget tvingade hem mig för att de vägrade betala mitt boende och jag är så glad att du inte dog den veckan och döden den var nära det kan jag säga i hälarna var den hela tiden och du sparkade bort den hela tiden som tack för ditt kämpande kom dina vackra organ äntligen kan jag säga 85 dagars helvetes väntande på denna vackra dagen som var häftigare än när våra barn kom till världen kan jag säga utan att skämmas , att du skulle dö av en blodförgiftning kom lite som en chock nu skulle du överleva du såg ju så frisk ut fast du var uppkopplad till alla dessa maskiner för att överleva dina organ jobbade på och du var inte längre gul , men det var din tur att gå vidare och Gud fick en vacker vacker ängel . Mitt straff är att leva utan dig i resten av mitt liv . I love you forever and always din Delicia



2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Delicia...du ska inte straffa dig på detta viset. Det som har hänt kan du inte göras ansvarig för. Visst är det lätt att säga fel saker i en jobbig situation, men inte ska du ha dåligt samvete för det.....ingen är felfri.
Det ÄR jävligt att vara sjuk men det är också vidrigt att se hur mycket de som finns runt omkring lider. Jag tror inte att det finns rätt och fel i såna situationer. Man får göra det bästa av det....
Men det suger drakballe....
Kram
A m alfa1

Mr Fransos och jag sa...

Vi säger så mycket i fel cituationer .Men vi ska alldrig anklaga oss skälva för att vi sa fel eller gjorde fel saker. I sådana stunder är allt förlåtit och Lars vet att du äslakde han och att det var inte till han utqan til deöden som som stod i dörren .
Jag ger dig massor av Franska bamse kramar till dig och du ska se att i morgon är en ny dag en helt ny underbar dag som kommer med dina vänner och barn.
Tänker på dig kram <3<3<3