söndag 30 oktober 2011

Achooooo!!

Så ja nu är även jag drabbad av förkyldning trotts c-vitamin varje dag jaja lite snor ett par dagar kan jag väll orka med idag skall det tvättas och kanske få upp gardinerna som jag skulle gjort igår fast jag tror att jag får klippa och stryka upp dem Ikea skickade med en sån kitt öppnade dem snabbt och ja kära katt skulle hjälpa till och nu finns det ett hål i dem tack Affe !!! sängkläder skall bytas golv skall skuras ja mycket skall alltid göras men jag skall inte klaga ...
Var och köpte nya fiskar igår Lars hade fått panik om han hade levt han var ju sååå noga med sina akvarium i affären men va fa.. det var vrål billigt och stoby tillhör inte mina favoriter nu längre jag köpte 10 zebra fiskar , 4 sorgmantel tetra, 3 st  dalmatin molly och mat tror att jag hamnade på ca 300 kr så dit köra jag fler gånger . Fick ju lite panik här om dagen så skulle jag mata mina kära fiskar  i akvariet vi har på toaletten lite flingor skulle de få och puff sa de fick  halva burken skit oxå fram med hoven kastade i toalett stolen spolade snabbt och då såg jag minst 3 av mina söta oskyldiga fiskar spolas ner vadå rädda Nemo de had inte en chans hoppas att de dog snabbt i alla fall så lite nya vänner kunde jag bjuda på att döva mitt samvete .. passade på att fixa min pump som oxå har fungerat mycket dåligt plockade den i delar rensade med topps ihop med den igen och vips som ny ....
Snart dax att göra vid stora akvariet vi har i väggen i vardagsrummet har minsann inte städats på flera år Lars gjorde det sist och han kunde knappt andas minns jag hur han kämpade , vi fyller bara på med vatten när det börja avdunsta men det tar vi en annan dag siktar på gardiner och annat plock idag ..
Hej min fina man hoppas att du har det bra i himlen idag ,på jorden är det tomt utan dig . Jag känner mig lite dum ibland när jag är lat och orkeslös och när du var sängbunden var det enda du ville var att kunna röra dig och hjälpa mig jag gör så gott jag kan vissa dagar mer än andra jag skall bättra mig ......love you forever my love  Delicia

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Hej
Hoppas du blir bättre av förkylningen och lite klösrevor i gardinen, är inte hela världen.

Krya på dej