söndag 11 september 2011

nine /eleven - 2011

10 år sedan World Trade Center blev utsatt för detta hemska som kommer att sitta på min näthinna tills den dagen jag dör , jag minns när vi var i New York 2009 och när vi kom till brandstationen som ligger precis mitt emot där de 2 tornen helt otrolig känsla av sorg blev man bemött av alla vi i gruppen viskade ville nästan inte prata högt och skämdes nästan att ta kort på detta otroliga fasansfulla som vi just såg , jag minns när detta hände satt i bilen när min telefon ringde Lars sa till mig att en terror attentat mot New York och WTC du måste slå på tvn jag snabbade mig in slog på nyheterna helt i chock detta var ingen film vi såg på detta var verkligheten som jag bevittnade den kvällen och många kvällar där efter var man klistrad framför tvn och såg detta gång på gång och kunde fortfarande inte fatta att detta kunde hända USA som skall ha det mäktigaste millitär i världen . sen efter allt detta har det gjorts filmer och dokumetärer om detta och minns särskilt en som Lars och jag såg som visade att detta var något som USA har gjort själv mot sitt eget folk en uppgörelse som man kommer nog aldrig få reda på vem som ligger bakom . Min släkting satt fast i tunnelbanan i 8-9 timmar  under WTC det är ett under att hon inte omkom i detta fruktansvärda som hände och har nu ärrad resten av sitt liv all kärlek och energi sänder jag till de som har överlevt detta traumatiska och till de som har förlorat någon .............




Inga kommentarer: