tisdag 26 juli 2011

Inte riktigt på topp

Jag har inte landat ännu efter min chock dag igår ja 190 000 kr fattigare blir man inte varje dag tack och lov hade jag haft en nyare bil , eller en fett sugning eller nått att visa upp för dem är en sak men en jäv.. konkurs som inte ens har med mig att göra om jag nu skall vara ärlig,  jag är en bra människa är oftast mycket glad och positiv försöker att göra rätt för mig men va fan jag är inte perfekt känns som om jag är en måltavla för otur . Jag har begravt 3 personer i mitt liv på ett år , kommer knappt på fötterna sen BOOOM denna förbaskade skuld.
Vad vill du mer kära Universum knäcka mig helt eller ???? jag ger mig du vinner jag är så skadad mina krigsskador är stora nu , ge dig på någon annan ............

Lite duktig har jag varit idag äntligen ringt och fixat med försäkringar , ägarbyten av fordon mm ,skall ringa kronofogden imorgon det var en vän som sa något om att man kan inte ärva skulder tänk om ett under kunde hända man vet aldrig kanske får jag tur imorgon 
Förlåt min älskade jag var och är fortfarande arg men som sagt alla gör vi tabbar jag vet att du hade inte gjort något för att göra mig illa men vem visste att skiten skulle gå i konkurs , sen att svärmor skulle dö sen att du själv skulle dö ,älskar dig och saknar dig ,hjälp mig snälla reda upp detta 

                    

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära Du. Det är baksidan av att vara kvar. Papper och lagar och skulder det verkar inte ta slut ens om man sluter ögonen för gott. Men har för mig att man inte ärver skulder om man inte själv har skrivit på papperen. Inte nog med att sörja och sakna,utan att du behöver ta reda på sådant skit med. Ha det gott. Följer dig och läser din blogg. Kram Hjärta nov-10

Anonym sa...

Jag VET att man INTE ärver skulder!!! se till att du får prata med RÄTT person på Kronofogden så vet dom det också även den som gjorde bouppteckningen SKA hjälpa dej med det UTAN att du ber om det.Kronofogden kan däremot skicka ut otrevliga och lite hotfulla brev..men GE dej INTE du ärver som sagt INTE skulder !!
En blogg följare =)

Delicia sa...

Jag personligen ärver inte skulder men mitt dödsbo gör så jag får betala detta mög och gå vidare med mitt liv =(