måndag 25 juli 2011

Ibland kan man undra !!

En chock fick jag när jag kom hem efter 2 timmars övertid och öppnade posten Ikano brevet hoppas hoppas fa......... ett faktum 190 000 kr skall jag betala fast de har fått brev ifrån min jurist som jag oxå betalade väldigt mycket pengar för att hjälpa mig med detta förbannade bouppteckning. Vad kan mer hända mig ??? jo mina barn kan dö , jag kan dö , bli tvingad att sälja mitt hus det är det värsta som kan hända mig nu för om jag nu skall summera mig tragiska liv  , snälla inte mer nu jag orkar inte mer jag ber på mina bara knän ge mig nu inte mer snälla Universum jag har fått min del av det jobbiga i livet ,nu kan det bara bli bättre eller hur ????

Lars om du hade levt idag så hade du minsann inte fått mat,sex rena kläder på obestämt tid att borga ett lån till din mamma var det dummaste du har gjort jag är nu jätte arg på dig till ingen nytta för att du finns inte hur kunde du vara så in i hel.. korkad jag vet att du ville bara hjälpa men fa... ta dig nu sitter jag i skiten och hela vårt liv står nu på spel , jag kan nu inte köpa en ny värme pump till källaren så barnen får frysa ihjäl i vinter och elpriserna kommer att knäcka vår ekonomi , hoppas nu att bettan rullar i 10år  utan problem har ju lagt massor av pengar på bilen nu ....

Så ja nu har jag fått ut all negativ energi  och in med bra positiv energi snälla, snälla låt det bara bli bra från och med NU!!!!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska hjälpa dig o svära: -H-vetes j-vla s-tans förbannade skit! Nu är det nog! Fan ta den som uppfann ordet skulder! Låt det gamla vara glömt! Varför ska man vara beroende av pengar????????????????? Inte det som är livets mening!

Delicia sa...

Tack Anonym du tog orden ur min mun kram på dig <3

Nettan sa...

Dé vá bara jag. Svär inte så mycket i vanliga fall men ibland så jädrar i den blir jag riktigt grrrrrrrrrrrr!

Tänk om det hade hjälpt med en sandsäck att slå på men tyvärr löser den bara problemet tillfälligt.

Precis som det sägs så ärver du inte skulderna. Finns det däremot tillgångar i den avlidnes bo så tas det därifrån. Trist svensk lagstiftning är det. Byråkrati i allra högsta grad.

En rejäl nedskrivning av skulderna hade verkligen varit på sin plats, kan väl advokaten hjälpa dig med. Få lite valuta för pengarna i alla fall.

Åh hjärtat, jag hoppas o hoppas för Lars 4 små änglar här på jorden att det Ikano plockar bort tre nollor. Eller kanske i alla fall skriver av med hälften.

Kram säger Nettan

Delicia sa...

tack Nettan 3 nollor bort hade varit fint halva tycker jag är rimmligt