tisdag 21 juni 2011

My Crazy Life !!

Har funderat länge på hur jag kan vara så så kallat normal med en så ornormal uppväxt som jag har haft så mycket trauma i min barndom så borde jag kanske passat bättre med att vara en alkoholiserade kvinna utan jobb lever på socialen ,varför jag har klarat mig så så kallat bra är ju ett under kan jag ju säga kanske det som kallas överlevnads instinkt .. Min Farmor underbar kvinna tog mig på semestrar varje sommar och var min förebild hela min barndom nu när jag tänker tillbaka så var hon sällan nykter , min pappa en man jag aldrig riktigt kännde han satt oftast inne pga sprit,knark och misshandel , min mamma en ego person som skulle aldrig har fått barn hon visste minsann inget om hur man gjorde som mamma så ja jag uppfostrade mig själv känndes det som så hela min barndom var helt kaotiskt det resulterade kaotiska män i mitt liv med misshandel och åter misshandel sorg och tragik som oxå resulterade att jag var ensam mamma till min dotter .när jag blev 20 kännde att jag var rätt i mammas fotspår och det skrämde mig så oehört .. ..
När jag var 22 och ensam med min dotter så träffade jag en underbar man som var så stabil och visade mig vad kärlek var tog rollen som xtra pappa dagen efter och älskade det han fick riva en mur som jag har byggt i många år och det var inte lätta för honom skall jag säga men tålamod han hade ,han älskade mig djupt och dyrkade marken jag gick på , han byggde upp mig till den jag är och trodde på allt jag gjorde , vi gifte oss lyckan var total fick 2 pojkar som var hans allt vi var en familj full av kärlek så lyckliga , strax efter minsting föddes blev du sjuk inget vi märkte med desamma men åren gick och denna grymma sjukdom satte sina spår du blev tröttare så allt du gjorde var att jobba och sova så en dag gick det inte mer då fick du syrgas och kunde bara gå inomhus jag var så frustread tog ut min rädsla över dig så många gånger fast jag grät inombords och var rädd att bli utan dig ,nästan extakt ett år sen träffade vi en läkare som tog upp ordet Transplantation ett ord vi hört förrut men fått avslag kommer ihåg så glada vi var det kanske gick att laga dig sjukare blev du och snabbt det gick 2 sviktande organ så nu var det dubbel transplantation på tal avslag igen för att snabbt ändras till ett Ja på listan prio 1 du var i Sverige sen prio 1 i Norden .
Sjukast i Norden du var döden var så nära och genom allt detta lämnade jag aldrig din sida äntligen kom de vackra flygande som ett paket de placerades i din kropp såg en ljusning för att sen vända till det absolut värsta som kunde hända Döden ....................

Jag är kvar utan dig med alla vertyg du givit mig det är en mening med allt i ens liv det vet jag ,kan ibland in fatta varför universum skulle ta tillbaka dig men du skulle väll rädda mig din uppgift var klar på jorden antar jag . Tack min räddande ängel för att du har funnits för din familj och finns kvar som skyddsängel

5 kommentarer:

christina sa...

Åh, jag har alltid tyckt att du varit fantastisk, både som människa och mamma. Förstod nog inte hur oerhört viktig Lasse var för dig. Men det är som du säger, han har gett dig verktyg för att hantera olika situationer framöver och älskad av honom var du verkligen.Kramar Christina

Lotta Alfredsson sa...

Vackert! Vilken styrka och klokhet du har, finaste Du!! Kramar i massor
/Lotta

Delicia sa...

Tack goa Lotta <3

Helena sa...

<3 Du verkar vara en sån stark kvinna! Nu säger jag det jag själv hatade att höra, vilket ju låter konstigt. Men jag hatade att höra att jag var stark, just pga att jag inte hade något annat val. jag måsta vara stark! Annars hade det aldrig gått vägen. Jag kan ana att du känner likadant. Kämpa på<3

Delicia sa...

Tack Helena !!
Samtidigt är jag glad att vara stark och inte svag hade inte klarat av allt detta tunga annars , men mitt val var att bli en bättre person än mina föräldrar.Och alla ni som får chansen att leva igen med nya organ är extremt starka fulla av livsvilja och det är en vacker styrka stor kram till dig Delicia