torsdag 7 april 2011

Vad är Lycka ??

Vi hade en hälso coach som var och pratade idag började med var är lycka?? hälsa var det någon som sa ja lyckligt lottad är man för att man kryss i taket inte varit sjuk mer än sina kristaller tack Gud för det ... men lycka är sin familj är så lyckligt lottad att jag har haft äran att vara gift med en underbar man som har verkligen ÄLSKAT just mig och i 20 år men så olycklig att han inte finns på jorden mer ,men sann kärlek kan jag säga med facit i handen är lycka <3
Kännde på morgonen att det var något fel som jag hade missat något men tänkte att jag får väll reda på kvällen om det var något viktigt just då ringde min telefon hejsan detta är ........... på patient nämden vi väntar på er var är ni ???? FA...... och jag som har tagit komp imorgon fredag inte en siffra rätt =S men det löste sig tack och lov detta är ju vrål viktigt att vi fullföljer nästa vecka inbokat nytt möte och då ringer hon dagen innan och skickar brev vadå glömskt ..
Lycka är att ha ett bra liv med mäniskor runt om en som ger en energi och inte tar jag kan säga att jag är lyckligt lottad att ha så många underbara människor i mitt/vårt liv som har funnits för oss under denna mycket traumatiska tid utan er alla hade jag/vi inte klarat av allt detta kärlek till er alla , lycka är tak över huvudet och mat på bordet en fungerande bil , brottning våra underbara katter , lycka är att har haft mitt livs kärlek och kanske en dag finna en ny , lycka är mina underbara vackra barn som ger mig styrka att gå vidare ett steg i taget och min underbara syster som har funnits vid vår sida alltid så man får kanske se lyckan i det man har och inte gå under för den som jag har förlorat =)
hoppas nu att inte bilen blåser iväg i denna storm helt otroligt vad det kan blåsa fina lyktan jag köpte för jättemycket pengar kan jag nu kasta glaset gick sönder när den blåste ner för trappan så Hannah har tagit in den andra vi fick tur att det inte var den som blåste i sönder ..Lycka är sommar och sol varmt väder , semester sovmorgon , god mat , lördagsgodis , dansa , sjunga sprida den glädje man har till andra jag är engentligen en lycklig person och har alltid varit jag får hitta henne igen snart hoppas jag

4 kommentarer:

sari sa...

För mig är lycka att hitta lugn i vardagen, harmoni med dem man har runt omkring sig och ingen önskan att vara någon annanstan i en anna tid.Kram till dig!!

Anonym sa...

Lycka för mig är att vakna en morgon och kunna andas....
Har ni fått veta vilken sjukdom som låg bakom allt Lars fick gå igenom?
Kram
A med alfa1

Helena sa...

Det är svårt att sätta fingret på lycka, men ibland är det bara små medel som behövs!
Tack för grattiset till levern!! Kram

Delicia sa...

Hejsan A nej det har vi inte men det måste vara något ärftligt min svärfar hade samma konstigt att 2 personer kan dö ifrån något utan en diagnos ???? kul att se dig på bloggen sköt nu om dig , tänker ofta på dig hoppas att dina lungor hittar dig snart stor kram Delicia