söndag 9 januari 2011

79 dagar av ångest

Jag nu är jag har dagen H för hemgång jag kan inte förstå att jag är redan här har nu varit i Göteborg i  3 veckor och en dag och nu skall jag lämna detta livet av sjukhus ecmo, respiratorer , syrmättningar allt som har varit min värld skall jag lämna hoppa på ett tåg och lämna dig min älskaling jag vet inte hur jag skall får kraft att bara åka ifrån dig . Igår vara jag redo och idag är jag inte det jag är inte redo att lämna dig ensam och ångesten är stor . Jag längtar till att se ungarna men hur skall jag klara av att vara ifrån dig , men det är nog det som jag måste göra för att detta skall hända jag måste släppa all kontroll över detta för att jag kan inte påverkar något av att vara här . Jag vill bara att organen skall hitta dig det är det enda varför måste det vara så svårt för dem att hitta hit ????
Jag vill inte ge upp men ibland så finns det mindre hopp för att det tar sån tid snälla kära Gud i himlen visa organen vägen till Göteborg , ta hand om min man när jag åker hem , tack för att denna underbara sjukhus finns och all fin personal tack för att han lever . men nu är det dax för mig att åka hem fast jag inte vill jag litar på dig att ta hand om honom så att han klara denna stora operation ......


Är nu hemma ja allt är sig likt stök och bök tvättstugan spräng fylld av tvätt så det var bara att sätta igång är nu på andra maskinen, ringde Göteborg nyss du var som innan men de skulle nu sätta en drän aven i andra lungan för att du har vätska i den oxå kände pulsen stiga snälla snälla koordinatorer ring mig jag skall bara tvätta lite till så att jag har ren tvätt med mig. alllt som vanligt här hemma 2 xtra barn sover över inatt , imorgon vänhem fixa sjukskrivning, träning med grabbar , handla mm jag konstigt att allt kan vara så vanligt men allt är egentligen så jävla ovanligt , onormalt, onaturligt  I am going out of my Fucking mind =(

1 kommentar:

Anonym sa...

Styrkekramar till dig Delicia. Emma