söndag 16 januari 2011

1 timme i taget

Kl 16:08 ringde telefonen mitt hjärta den stannade 18 timmar lång och mycket komplicerade operation är nu klar din organ på plats och de har kämpat som bara den för att du skulle överleva det var mycket som busade på vägen för dem . Jag fick prata med kirugen som hade opererat sedan 9 på morgonen han berättade att de hade haft det mycket kämpigt och du var i mycket bättre skick än vad du var 6 timmar innan de har pumpat i dig nästa 20 liter vätska så mu du älskling väger du och jag lika mycket ett par dagar i alla fall du har oxå dialys vilket som är vanligt efter stora operationer så att du kan vätska ur dig och de har inte kunnat stänga dig pga all svullnad jag lyssnade tålmodigt fattar allt men minns bara mindre än hälften , jag laddar för att se dig mitt hjärta vad du har fått gå igenom men du har så fina organ kan faktist inte riktigt fatta detta dom är på plats . Du är så fin jag är så glad att du lever du ser relativ frisk ut i ansiktet men när jag fick se din öppna bringa bara en kompress och plast mellan ditt hjärta först då förstod jag allt detta är fan livsfarligt fullt med folk kollar, pillar, räknar, skriver, mäter nu skall du bara överleva detta underbara oxå min älskling , du blöder som bara den och det pumpar i dig blod och plasma blodstillande mm nu är du i kritiskt läge och vi kan bara ta en timme i taget . Jag älskar dig min Lars detta måste bara gå detta har vi bett om så länge har nu äntligen hänt men nu är det bara en timme i taget ...

2 kommentarer:

Marie sandberg sa...

Äntligen var det er tur!!! Lycka till nu med allt..;)

Anonym sa...

Må alla änglar vaka över Lars som är en sådan otrolig kämpe