torsdag 16 december 2010

Dag 55 i Göteborg =)

Jag vill börja dagen med att tacka dig Gud för att du har hjälpt min man överleva resan till Göteborg det var tydligen en otrolig grej att flytta dig från Csk till Sahlgrenska med hjälp av 6 st fina läkare söm flög hit med en ECMO maskin och med hjälp av ambulans och räddningstjänsten kom du med planet hela proccesen tog över 6 timmar så tack kära Gud , csk , 6 st läkare ifrån Göteborg, ambulansmän och rädningstjänsten och flygambulans för att resan gick bra .

Kl 00:14 ringde de ifrån Tiva och sa att du var på plats och att du var stabil och att jag inte skulle kasta mig i bilen de skulle tvätta dig och raka dig och borsta tänderna , du var i bättre skick än de trodde och då tänkte jag herre gud kan man bli sämre . vi skulle glömma allt nu och börja nu om på dag 1 på vår resa till nya organ. alla mediciner du har haft skulle de nog börja ändra till annat som de andvänder som jag förstod , de skulle börja väcka dig för att kolla din hjärna och nu ber vi för att den mår bra , du är en kämpe min hjälte jag beundrar din styrka och nu ser jag om även du har varit handikappad i din sjukdom och inte kunnat gå/ stå på flera månader så har du kämpat varje andetag för att överleva och jag är så ledsen att jag inte sett den sidan innan så älskling du är min Super Hjälte och du är älskad av många , du har berört så många människor i ditt liv jag pratar med kunder till dig dagligen och de hälsar alla och önskar dig lycka till på resan till hälsa för att det förtjänar du min älskade Lars.
Barnen och jag skall försöka koppla av dessa dagar nu försöka städa lite vi har ju inte orkat mycket på dessa månader du har varit akut sjuk på lördag /söndag är det Glentons mini SM i brottning vi hade hellre varit hos dig men jag vet att du vill att grabbarna skall vara med så vi kämpar för nya medaljer till dig sen kommer vi på måndag, du är i Guds händer och i den bästa läkare vård du kan vara . Jag skriver en blogg om vår resa jag vet inte om du hade tyckt att det var så roligt att jag skriver om dig men den har hjälpt mig att överleva på denna resa vi har fått en enorm respons snart 10 000 besökare det är inte illa och allas stöd är så upplyftande för mig och barnen så älskling du är nu ökänd hos tusentals läsare landet runt och även ifrån utlandet . Jag älskar dig mitt hjärta var nu stark ett tag till försök att läk ut denna lunginflamation och va stark att sedan vänta på dina fina organ de har inte hittat dig ännu men de kommer min älskling det känns bara så , älskar dig av hela mitt hjärta snälla orka lite till ........

6 kommentarer:

Tina sa...

Hej Lars, kära Delicia,
jag bara sitter här och gråter, blir så rörd av all er kärlek, din kärlek och din kamp för din älskade Lars, det är så fantastiskt att veta att det finns människor därute som håller ihop i kriser och som står vid varandras sida "No matter what" du är stark Delicia, och Lars vet det för han kämpar på sitt håll. Han kämpar för inte bara livet- Han kämpar för er alla, för han älskar er tillbka, kram ochpuss på pannan Lars, krya på dig från Tina i Hästveda, jag kan se dig framför mig, så duktig du var på fiskar, det var ditt liv att hjälpa andra, och så kunnig du var.

Delicia sa...

Tack Tina du har rätt Lars är en Unik människa som jag är stolt gift med vi fixar detta med böner och kärlek <3

Anonym sa...

Helt underbart att allt gått så bra på vägen till götet!!!Blir väldigt glad o tacksam!Fortsätt tacka o tro så ska allt lösa sig på bästa vis....Tankar o kramar Monica med familj

Anonym sa...

Han klarade resan, han är i bättre skick än de trodde o han är framförallt på plats i Göteborg !!! WOW. Nu är det "bara" tillfriskning, organ och tusen saker till - MEN Lars är närmre målet !! Vi hoppas o längtar o känner med er!

O lycka till fina grabbar i helgen!

(Har förresten försökt skriva här flera gånger utan att det har funkat)

kram från Lundaborna

Anonym sa...

Hoppas att fler människor gör sitt val.
Jag donerar mina - Gör du?

Ta ställning! Gå in på:

http://www.donationsradet.se/startsida/Sidor/default.aspx

Det kan var DU som räddar en i samma sits som Lars och hans familj!

Kämpa på Familjen Ferris

Mia sa...

Hej Delicia m familj!
Vill bara skriva och säga att mina tankar är verkligen hos er! Jag håller alla tummar och tår!
Massor av styrkekramar Mia (Anette på Trobecks lillasyster)