tisdag 16 november 2010

26 dagar

Lars min man är den snällaste person jag känner han älskar mig verkligen i nöd och lust , men denna sömnbrist, ångest, oro får mig till att vara världens största bitter fitta, ond kvinna denna sjukdom har kväver mig oxå jag har inget tålamod alls känner att jag kan bara bråka med en försvarslös man vad Fan håller jag på med ?????? Jag borde stenas som straff på torget.
Snälla lilla västerlunga och lever hitta nu din väg till oss så att vi kan få tillbaka vårt normala liv någon gång , vårt liv är så långt ifrån normalt det kan bli och jag vill bara hitta vägen tillbaka till ett normalt beteende igen =(

Lars sa att om det var jag som var sjuk hade han tagit det som en uppgift att han skulle fixa i livet och få styrka ifrån att lyckas ta hand om en sjuk anhörig ,men jag ser det som en börda en jobbig uppgift .där har vi så olika varandra så slutsatsen är att jag är en dålig fru =( jag vet jag förtjänar inte denna goda mannen som hade gjort allt i sin makt att göra allt så bra som möjligt för att jag skulle ha det bra ,och jag själv orkar knappt  göra det dugligt för honom. Orkar inte mer nu skall jag titta på tv för det kan jag i alla fall göra bra i alla fall =(

5 kommentarer:

Apotekaren sa...

Älskade vän...du är ingen dålig fru, för att du INTE orkar stå där och ta allt detta tråkiga!
Jag förstår dig till 100% fina du...det är precis som du skriver, ångesten, bitterheten och allt det andra som tar över...helt naturligt!
Tänker på dig/er varje dag och håller tummar och tår för er!
STR kram till dig fina Delicica

Lisette sa...

nej du. nu blir jag nästan lite arg på dig. du är faktiskt en de härligaste och mest omtänksamma människorna jag känner och det är inte alls konstigt att du känner som du gör. du vore nog omänsklig om du bara kunde koppla bort allt.

man tar ju ut sin ilska och förtvivlan på de som är närmst en. jag tycker inte att man kan begära mer av dig. alla reagerar olika på sådana här saker och jag är övertygad om att du gör så gott du kan!

hoppas du snart kommer tillbaks till jobb, vi saknar dig och jag tror verkligen di behöver få tänka på något annat, om än för bara några timmar.

stor kram!!

Delicia sa...

I am on my way back to work =) ha lite att fixa med hemtjänsten och fåen läkare att sjukskriva mig halvtid tack Lisette var nere i morse stor kram tillbax =)

Anonym sa...

Du är inte mer än människa & du slängs mellan hopp & förtvivlan. Inte konstigt att du är frusterad!!!
TÄNKER PÅ ER!

Stor kram till er alla.

/Milla

Tazmania sa...

Hejsan.
Blodgrupp A är den vanligaste så det borde gå fort speciellt om han är prio 1. Hoppas så vekligen för er skull att det sker snart. Tänker på er varje dag, håller tummarna hårt hårt för er.

Jag har blodgrupp A och skulle räkna med att vänta minst 6 mån men det gick fort för mig bara 2,5 mån. Så jag blev helt tagen när de ringde, kunde inte prata med kordintorn så min man fick ta över. Jag var rädd, glad, skakig och ledsen. Svårt att beskriva hur man mår vid det tillfället.
Jag var aldrig på prio listan vad jag vet. Jag hade tur att det gick så fort. Levrn jag fick var nästan på gramet lika stor som min egna och det har ju oxå betydelse (storleken).

Jag hoppas så att det blir er tur nu.
Kram
T